VJS- Op maat / VJS- interventie

Speciaal voor een geselecteerd aantal klassen of leerlingen bieden wij u onze Voel Je Sterk- op maat methode en/ of de Voel Je Sterk- interventie.

De leerlingen krijgen bij beide methoden specifieke kennis en vaardigheden, die hen helpen om op een verantwoordelijke, weloverwogen en effectieve manier voor zichzelf op te komen.

De bewegingsvormen, vaardigheden en materialen waarmee wordt gewerkt worden ingezet om een bijdrage te leveren aan de opvoeding en vorming van leerlingen. Docenten en ouders/verzorgers hebben hierin een actieve rol.

Voel Je Sterk- op maat:

Deze methode is speciaal ontwikkeld voor een geselecteerd aantal klassen met hetzelfde leerdoel. Wij maken gebruik van verschillende onderdelen om de lesstof effectief over te brengen. U kunt hierbij denken aan:

  • Fysieke, praktijkgerichte trainingen voor de leerlingen
  • Theorie, en oefenvormen voor in de klas.
  • Werkvormen en materiaal voor thuis.

Bij de Voel Je Sterk- op maat methode zijn de intervisie momenten tussen uw leerkracht en onze trainer erg belangrijk. Bij deze gesprekken worden de klas en eventuele specifieke leerlingen besproken.

Voel Je Sterk is toegankelijk voor alle klassen
van het regulier- en speciaal basis- en voortgezet onderwijs.

VJS-interventie

De Voel Je Sterk interventie gaat een stap verder. Deze methode zet u in wanneer u een klas of een aantal leerlingen, omwille van de veiligheid van de klas en/of de leerlingen, op kort termijn wilt veranderen.

Voor de uitvoering van deze interventie maken wij gebruik van een gedragsspecialist.
Er word vooraf besproken wat uw behoefte is en wat er nodig is om deze klas en/of deze leerlingen optimaal te kunnen begeleiden.

De interventie omvat een;

  • Voorbespreking met uw groepsleerkrachten
  • Klassenobservatie
  • Groepstraining en individuele begeleiding (leerlingen)
  • Intervisie / individuele begeleiding (groepsleerkracht)

De Voel Je Sterk- op maat methode of interventie aanvragen

Meer inhoudelijke informatie en uw investering zijn op aanvraag.